Få en offert utan förpliktelser
Fyll i vårt formulär och få en offert. Du kan också kontakta oss genom att ringa +45 3268 4300 eller mejla till info@tivoli-cc.dk
Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna om bokning och arrangemang av konferenser, möten och events på Tivoli Hotel & Congress Center.
Digital Guest med information till deltagarna
När inbjudan skickas ut eller när datumet för ert event närmar sig kan ni med fördel dela vår Digital Guest med era deltagare. Här hittar de information om hotellet, parkering, Wi-Fi och mycket annat. Digital Guest finns på danska och engelska.
Vanliga frågor
Har jag och mina mötesdeltagare tillgång till gratis Wi-Fi?
Ja, det finns gratis Wi-Fi på hela hotellet, både i alla våra möteslokaler och hotellrum.
Hur många mötesdeltagare har ni plats för?
Tivoli Hotel & Congress Center har plats för såväl stora sammankomster som små möten.
Vår största sal, Tivoli Congress Hall, rymmer upp till 2 400 personer och du kan därför bjuda in till kongresser där experter delar med sig av sina rön, kickoffer, utställningar, modevisningar, produktlanseringar, bolagsstämmor och mycket annat.
Oavsett vilken typ av event du planerar skräddarsys salen för det så att rummet stödjer dagens program och innehåll.
Gäller det till exempel en utbildning eller ett föredrag kan du välja mellan två stora hörsalar, Lumbye och Carstensen, som rymmer 195 respektive 407 personer.
Ska du arrangera ett möte eller en kurs med ett specifikt önskemål om sittning kan du välja mellan en rad olika möteslokaler som rymmer allt från 4 till 450 personer.
Vill du att inramningen ska ha högt i tak och massor av ljusinsläpp för t.ex. utställningar, billanseringar, cocktailpartyn, modevisningar och stående/sittande mottagning kan detta förläggas till foajén framför er möteslokal.
Vilka typer av lokaler kan ni erbjuda?
Tivoli Hotel & Congress Center har både en stor vacker kongressal, klassiska hörsalar och snygga möteslokaler som kan uppfylla alla behov när det gäller bland annat antal deltagare, sittningstyp och inredning.
Vilken teknik och AV-utrustning ingår i priset?
Oavsett vad för slags event du planerar att anordna hos oss har du tillgång till den senaste AV-standardutrustningen. Som minimum inkluderar alla våra lokaler gratis Wi-Fi, LCD-projektor och duk, blädderblock, whiteboard och högtalarsystem.
Har du ytterligare behov hjälper vår professionella AV-avdelning till att sätta ihop en offert till er som uppfyller era behov.
Ska eventet äga rum i vår stora kongressal kan du se fram emot en flexibel och skräddarsydd inramning för eventet. Utöver den senaste AV-standardutrustningen har salen en balkong på 500 m2, en mobil scen och ljudabsorberande väggar och tak. Det skapar en akustik i rummet som gör att du och dina gäster kan prata lågt och lyssna utan ansträngning, även i stora sällskap.
Din Event Manager sätter dig i kontakt med våra professionella AV-projektledare.
Vilka mötespaket samt mat och dryck kan jag välja?
Vi har sett till att sätta ihop olika mötespaket med mat och dryck så att du och dina gäster oavsett tidpunkt, varaktighet och smakpreferenser kan ta välförtjänta pauser för att hämta ny energi och småprata.
Därför erbjuder vi bland annat mötespaket för halvdagsmöten, dagsmöten och heldagsmöten.
Behöver du ett skräddarsytt mötespaket till ditt event går det bra att kontakta våra Event Managers på telefon: +45 3268 4300 eller genom att mejla till info@tivoli-cc.dk.
Observera att våra mötespaket gäller för sällskap om minst 8 personer.
Kan jag få se möteslokalerna innan jag bokar?
Ja, du är varmt välkommen att besöka våra lokaler innan du bokar. Kontakta oss gärna i förväg genom att ringa +45 3268 4300 eller mejla till info@tivoli-cc.dk för att boka en tid. På så vis kan vi se till att de önskade möteslokalerna är lediga när du kommer förbi.
Kan jag tilldelas en Event Manager som hjälper till att planera och genomföra min mötesdag?
Ja, vi ser till att du har en nära dialog och samarbetar med en personlig Event Manager som hjälper dig med allt från sittning och AV-behov till catering och övernattning, så att ni tillsammans ser till att ditt event blir lyckat från början till slut.
Eftersom Tivoli Hotel & Congress Center har lång erfarenhet av olika slags event och arrangemang kan du också få inspiration till underhållning, andra typer av inslag eller andra skräddarsydda rekommendationer av din personliga Event Manager.
Kan jag boka övernattningar för mig och mina mötesdeltagare?
Ja, du kan få en offert på hotellnätter när du skickar oss en förfrågan om mötes- och konferenslokaler.
Har vi inte tillräckligt många lediga rum för alla dina gäster hjälper vi dig att hitta alternativa övernattningsmöjligheter på våra systerhotell Copenhagen Island eller Wakeup Copenhagen alternativt på något av Arp-Hansen Hotel Groups övriga hotell som ligger på gångavstånd från Tivoli Hotel & Congress Center.
Var kan jag och mina mötesdeltagare parkera och vad kostar det?
Du och dina gäster kan parkera tryggt och nära i hotellets eget videoövervakade parkeringshus som ligger under byggnaden. Parkeringsgaraget har 500 parkeringsplatser.
Läs mer om parkering på Tivoli Hotel & Congress Center
Skulle det mot förmodan inte finnas några lediga parkeringsplatser i vårt parkeringshus kan du parkera i Fisketorvets parkeringshus, på Mitchellsgade 2 (ParkZone) eller i DGI Byens parkeringshus.
Hur hittar jag till er?
Du kan enkelt ta dig till Tivoli Hotel & Congress Center, oavsett om du anländer till Köpenhamn med flyg, båt eller tåg.
Få en offert utan förpliktelser
Fyll i vårt formulär nedan eller kontakta oss genom att ringa +453268 4300 eller mejla till info@tivoli-cc.dk
Våra telefoner är bemannade: Måndag till torsdag kl. 08.30–17.00 och fredag kl. 08.30–16.00.